platné a účinné pri používaní internetovej stránky www.easybooking.sk, www.easybooking.cz a poskytovaní služby EasyBooking.
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú právny vzťah medzi obchodnou spoločnosťou:
R1 Systems s. r. o.
A. Hlinku 3058/12,
Sereď 926 01
IČO: 52536190,
DIČ: 2121088970
Obchodný register Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka č. 45269/T
(ďalej len „spoločnosť“) a návštevníkom vznikajúceho pri prehliadaní obsahu internetovej stránky a právny vzťah medzi spoločnosťou a používateľom vznikajúceho pri využívaní služby používateľom. Návštevník a používateľ sú viazaní pravidlami upravenými týmito všeobecnými obchodnými podmienkami od okamihu nadobudnutia postavenia návštevníka alebo používateľa.
1.2. Právne vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa spravujú príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými a účinnými na území Slovenskej republiky, predovšetkým zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, a to aj v prípade, že je prítomný cudzí prvok, resp. právny poriadok iného štátu.
2. DEFINÍCIE ZÁKLADNÝCH POJMOV
2.1. Internetová stránka – je internetová stránka, ktorej obsah sa návštevníkovi a používateľovi zobrazí v internetovom prehliadači po zadaní adresy domény v znení www.easybooking.sk (ďalej len „doména“) alebo akejkoľvek subdomény, ktorá priamo alebo nepriamo súvisí s touto doménou.
2.2. Obsahom internetovej stránky sú všetky grafické, textové alebo iné obsahy, ktoré sa návštevníkovi alebo používateľovi zobrazia pri prehliadaní internetovej stránky alebo pri využívaní služby.
2.3. Návštevník – je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorej sa v internetovom prehliadači zobrazí sa obsah internetovej stránky. Osoba, ktorá nie je používateľom a prezerá si obsah internetovej stránky sa považuje za návštevníka do momentu úspešnej registrácie používateľa.
2.4. Používateľ – je právnická osoba, ktorá vyplnila registračný formulár pravdivými údajmi a zaregistrovala sa pre používanie služby poskytovanej spoločnosťou. V prípade, že používateľ umožní využívanie služby tretej osobe, s ktorou je v pracovnom pomere alebo obdobnom pomere alebo je členom právnickej osoby, ktorá je používateľom, sa pojem používateľ rozširuje aj na túto osobu, pričom vystupuje za používateľa v plnom rozsahu.
2.5. Registrácia – je uvedenie všetkých pravdivých a správnych údajov, ktoré spoločnosť vyžaduje v registračnom formulári pre používanie služby používateľom, uvedenie súhlasu so všeobecnými obchodnými podmienkami a uvedenie súhlasu so spracovaním osobných údajov.
2.6. Používateľský účet – je pracovné prostredie používateľa na internetovej stránke, ku ktorému získa používateľ prístup po vykonaní registrácie a ktorý slúži na využívanie služby používateľom. Prístup ku každému používateľskému účtu je definovaný unikátnym spojením prihlasovacieho mena a hesla. Používateľský účet je viazaný na jednu e-mailovú adresu, ktorú uvedie používateľ. Vyjadrenie súhlasu s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami spoločnosti je povinnou a bezpodmienečnou súčasťou vytvorenia používateľského účtu.
2.7. Obsah používateľa – je dátový obsah vytvorený používateľom prostredníctvom programového prostredia internetovej stránky cez používateľský účet a uložený na úložisko dát spoločnosti. Obsah používateľa nie je obsahom internetovej stránky a je výlučne majetkom používateľa.
2.8. Služba – je rezervačný systém, ktorý funguje ako elektronická rezervačná kniha, pomocou ktorej si klient Užívateľa rezervuje službu použitím online formulára. Rezervačný formulár môže byť prístupný na webstránke Užívateľa. Službu poskytuje spoločnosť za odplatu, za ceny podľa aktuálneho cenníka sprístupneného na internetovej stránke alebo bezodplatne. Spoločnosť má právo vytvoriť balíček služby, ktorým sa umožní prístup používateľa k službe za zvýhodnených podmienok, pričom balíček je obmedzený na určité časové obdobie, podľa aktuálneho cenníka sprístupneného na internetovej stránke. Súčasťou služby je aj uchovávanie informácií a obsahu používateľa, ktoré používateľ zadá do služby.
2.9. Technické zariadenie – je zariadenie umožňujúce pripojenie k internetovej stránke, prezeranie obsahu internetovej stránky a využívanie služby. Technickým zariadením je najmä osobný počítač, notebook, tablet alebo smartfón.
2.10. Klient používateľa – je akákoľvek fyzická alebo právnická osoba, ktorá prostredníctvom služby vykoná rezerváciu služby alebo termínu u používateľa. Klient používateľa nie je v zmluvnom vzťahu so spoločnosťou; právny vzťah vzniká výlučne medzi používateľom a jeho klientom.
2.11. Platobná brána – je externý poskytovateľ elektronických platobných služieb (GOPAY s.r.o., so sídlom Planá 67, 370 01 Planá, Česká republika, IČ: 26046768, ďalej len „GoPay“), prostredníctvom ktorého používateľ uhrádza cenu za poskytovanie služby spoločnosti alebo klient používateľa za služby používateľovi.
2.12. Transakcia – je úspešné vykonanie platby prostredníctvom platobnej brány.
2.13. Rezervácia – je objednanie služby klientom používateľa prostredníctvom rezervačného formulára dostupného v rámci služby.
2.14. Rezervačný formulár – je elektronický formulár umožnený spoločnosťou a zverejnený používateľom, prostredníctvom ktorého klient používateľa vykonáva rezerváciu.
2.15. Vyššia moc – je udalosť, nezávislá od vôle Spoločnosti, ktorá znemožňuje poskytovanie služby ktorú nebolo možné predvídať ani jej zabrániť a ktorá znemožňuje riadne poskytovanie služby, najmä výpadok internetu, elektrickej energie, kybernetický útok, živelné udalosti, poruchy infraštruktúry tretích strán alebo zásah orgánu verejnej správy.
3. PRAVIDLÁ PRE PREZERANIE INTERNETOVEJ STRÁNKY
3.1. Návštevník má právo prezerať si obsah internetovej stránky s využitím technického zariadenia.
3.2. Návštevník je povinný pri prezeraní internetovej stránky a akejkoľvek časti obsahu internetovej stránky postupovať takým spôsobom, aby svojim konaním nezasahoval do práv spoločnosti, iných návštevníkov, iných používateľov alebo akýchkoľvek tretích osôb.
3.3. Návštevník nesmie z prostredia internetovej stránky vykonať stiahnutie obsahu internetovej stránky alebo akejkoľvek jeho časti do technického zariadenia, ani si z obsahu internetovej stránky vyhotovovať žiaden obrazový záznam, zvukový záznam alebo zvukovoobrazový záznam.
4. PRAVIDLÁ PRE REGISTRÁCIU A PODMIENKY POUŽÍVANIA
4.1. V prípade, že návštevník má záujem využívať službu, je povinný vykonať registráciu prostredníctvom registračného formulára sprístupneného na internetovej stránke. Používateľ si po registrácii vyberie jeden z balíčkov uvedených na internetovej stránke podľa podmienok uvedených v cenníku spoločnosti.
4.2. Návštevník je povinný uviesť v registračnom formulári všetky povinné údaje v rozsahu určenom spoločnosťou. Návštevník je povinný uviesť údaje, ktoré sú pravdivé a správne. V prípade, že v registračnom formulári návštevník uvedie nepravdivé údaje alebo nesprávne údaje a bude na základe týchto údajov neoprávnene požívať postavenie používateľa, zodpovedá za všetku spôsobenú škodu bez akejkoľvek spoluúčasti spoločnosti.
4.3. Momentom odoslania registračného formulára obsahujúceho všetky povinné údaje, ktoré sú pravdivé a správne návštevník získava postavenie používateľa. Nevyhnutnou súčasťou riadne vyplneného formulára je aj vyjadrenie súhlasu s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, a to formou označenia príslušných políčok pri registrácii.
4.4. Po úspešnom odoslaní riadne vyplneného formulára, spoločnosť zriadi používateľovi používateľský účet, ktorý je používateľ oprávnený používať pri využívaní služby. Registrácia je dokončená.
5. PRÁVA A POVINNOSTI POUŽÍVATEĽA
5.1. Používateľský účet je oprávnený používať len používateľ, teda osoba, ktorá vyplnila a odoslala spoločnosti riadne vyplnený formulár. Ak používateľ odovzdá prihlasovacie údaje do svojho používateľského účtu tretej osobe, nesie samostatne a bez účasti spoločnosti následky za prípadné škody, ktoré jemu alebo spoločnosti alebo akejkoľvek tretej osobe v súvislosti s užívaním služby treťou osobou vzniknú.
5.2. V prípade, že spoločnosť zistí, že odoslaný registračný formulár nie je riadne vyplneným formulárom, spoločnosť si vyhradzuje právo jednostranného zrušenia používateľského účtu a nenávratného odstránenia celého obsahu používateľa jeho vymazaním z úložiska dát bez vrátenia zaplatenej ceny za používanie služby. Spoločnosť v takomto prípade nezodpovedá za prípadnú vzniknutú škodu akejkoľvek tretej osobe.
5.3. Každý používateľ má právo registrovať sa iba raz a využívať službu prostredníctvom jediného používateľského účtu; pričom každý používateľský účet je viazaný na jednu e-mailovú adresu. V prípade, že sa už registrovaný používateľ registruje opätovne, a to popri existencii jeho používateľského účtu, spoločnosť si vyhradzuje právo jednostranne odstrániť neskôr vzniknutý duplicitný používateľský účet bez vrátenia zaplatenej ceny za používanie služby. V takomto prípade, keďže ide o podmienku pre existenciu práva používateľa užívať službu, používateľovi nevzniká právo na náhradu prípadnej škody.
5.4. Používateľ berie na vedomie, že spoločnosť nezabezpečuje archiváciu registratúrnych záznamov, ani uchovávanie dát vytvorených používateľom.
5.5. Používateľ má právo používať používateľský účet za účelom využívania služby.
5.6. Používateľ je povinný zaplatiť za poskytnutie služby spoločnosti cenu v rozsahu a spôsobom v súlade so všeobecnými obchodnými podmienkami a v súlade s platným cenníkom sprístupneným na internetovej stránke.
5.7. Používateľ je povinný postupovať tak, aby nedošlo k neoprávnenému vstupu do používateľského účtu osobou, ktorá na vstup do tohto účtu nie je oprávnená, najmä je povinný vykonať všetky opatrenia, aby zamedzil úniku údajov prihlasovacieho mena a hesla, inak zodpovedá za všetku škodu, ktorú v dôsledku tejto skutočnosti utrpí spoločnosť alebo akákoľvek iná tretia osoba.
5.8. Ak používateľ zistí, že hrozí alebo sa už uskutočnil zásah do práv spoločnosti alebo práv akýchkoľvek tretích osôb, je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne upovedomiť spoločnosť.
5.9. Používateľ má právo vykonať stiahnutie konkrétneho obsahu určeného spoločnosťou a zároveň pri využívaní údajov nahrávať na úložisko dát určené spoločnosťou dáta spojené s podnikateľskou činnosťou používateľa ako obsah používateľa.
5.10. Obsah používateľa má používateľ právo archivovať na dátovom úložisku určenom spoločnosťou do skončenia poskytovania služby; za skončenie poskytovania služby sa považuje okamih skončenia posledného dňa obdobia, počas ktorého používateľ využíval službu, za ktorú uhradil cenu. Používateľ bude mať právo vstupu do používateľského účtu aj po skončení poskytovania služby do momentu výmazu údajov z úložiska dát; po skončení poskytovania služby používateľ nebude môcť vytvárať nový používateľský obsah.
5.11. V prípade, že spoločnosť zistí, že používateľ ukladá na úložisko dát určené spoločnosťou v rámci využívania služby dáta, ktoré zasahujú alebo objektívne môžu zasahovať do práv spoločnosti alebo do práv akýchkoľvek iných tretích osôb, spoločnosť má právo jednostranne odstrániť obsah používateľa z úložiska dát jeho zmazaním. Pred uskutočnením tohto zámeru spoločnosť o zamýšľanom úkone používateľa upovedomí. Spoločnosť v takomto prípade nezodpovedá za škodu, ktorá v dôsledku tohto konania môže používateľovi alebo akejkoľvek tretej osobe vzniknúť. Spoločnosť si zároveň vyhradzuje právo zmazať tento používateľský účet, bez vrátenia zaplatenej ceny za používanie služby.
5.12. V prípade, že používateľ zistí nedostatky služby je povinný ich bezodkladne, t.j. najneskôr v lehote 3 dní odo dňa zistenia týchto nedostatkov, nahlásiť spoločnosti. V prípade nenahlásenia nedostatkov služby v uvedenej lehote, spoločnosť nezodpovedá za škodu vzniknutú touto chybou voči používateľovi.
5.13. Po ukončení používania služby v priebehu riadnej prevádzky služby používateľovi nepatrí nárok na vrátenie zaplatenej ceny za používanie služby.
5.14. Používateľ je oprávnený jednostranne ukončiť používanie služby kedykoľvek.
5.15. Používateľ nie je oprávnený kopírovať, upravovať, distribuovať, sublicencovať alebo inak zasahovať do softvéru, zdrojového kódu alebo databáz spoločnosti. Používateľ má len nevýhradné, neprenosné a časovo obmedzené právo používať službu v rozsahu podľa týchto všeobecných obchodných podmienok.
5.16. Používateľ zodpovedá za to, že využívanie služby bude v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky a právnymi predpismi štátu, v ktorom službu využíva.
5.17. Používateľ berie na vedomie, že všetky práva k softvéru, zdrojovým kódom, databázam, grafickým prvkom, textom, rozhraniam, obchodnému menu, logu, ochranným známkam a iným prvkom služby patria výlučne spoločnosti alebo jej zmluvným partnerom. Používateľ nadobúda len nevýhradné, neprenosné a časovo obmedzené právo služby používať v rozsahu podľa týchto všeobecných obchodných podmienok.
Používateľ nie je oprávnený najmä:
a) zasahovať do softvéru alebo zdrojového kódu služby, vykonávať ich reverzné inžinierstvo alebo dekompiláciu,
b) kopírovať, rozmnožovať, distribuovať alebo inak komerčne využívať službu, jej časti alebo databázy nad rámec bežného používania podľa účelu služby,
c) používať obchodné meno, logo alebo ochranné známky spoločnosti spôsobom, ktorý by mohol vyvolať dojem, že ide o produkty alebo služby používateľa, alebo ktorý je v rozpore so záujmami spoločnosti,
d) registrovať doménové mená zhodné alebo zameniteľné s doménami alebo označeniami používanými spoločnosťou.
6. PRÁVA A POVINNOSTI SPOLOČNOSTI
6.1. Spoločnosť poskytuje prostredníctvom internetovej stránky používateľom službu, a to odplatne alebo bezodplatne. O bezodplatnosti poskytovania služby a o dobe trvania poskytovania služby bezodplatne rozhoduje jednostranne spoločnosť.
6.2. Pri poskytovaní služby spoločnosť vytvorí používateľovi podmienky na riadne používanie služby.
6.3. Spoločnosť ako právnická osoba sprostredkuje službu na účely podnikania a to výlučne pre predmety podnikania sprostredkovateľská činnosť v oblasti služieb, administratívne služby a počítačové služby.
6.4. Spoločnosť je povinná zabezpečiť, aby bola služba poskytovaná nepretržite po dobu jej poskytovania. Za porušenie povinností spoločnosti sa nepovažuje prerušenie poskytovania služby v dôsledku okolností vylučujúcich zodpovednosť. Za porušenie povinností sa rovnako nepovažuje prerušenie poskytovania služby z dôvodu servisných zásahov spoločnosti.
6.5. Spoločnosť sa zaväzuje informovať používateľa o všetkých podstatných zmenách, ktoré sa týkajú používateľa.
6.6. Spoločnosť má právo získavať a používať údaje o používateľovi a akýchkoľvek iných tretích osobách z iných verejne dostupných zdrojov alebo zo súkromných zdrojov, pri rešpektovaní právneho poriadku Slovenskej republiky.
6.7. Spoločnosť má právo jednostranne zrušiť používateľský účet používateľa a odstrániť obsah používateľa z úložiska dát, ak používateľ poruší niektorú zo svojich povinností podľa všeobecných obchodných podmienok, bez vrátenia zaplatenej ceny za používanie služby.
6.8. Ak používateľ neuhradí cenu za používanie služby ani v lehote 10 dní odo dňa splatnosti zálohovej faktúry, spoločnosť sa môže domáhať zaplatenia ceny za službu na príslušnom súde Slovenskej republiky. Bod 6.7. týmto nie je dotknutý.
6.9. Spoločnosť si vyhradzuje právo jednostranne doplniť alebo zmeniť tieto všeobecné obchodné podmienky.
6.10. Spoločnosť nezodpovedá za:
a) škody spôsobené výpadkom služby z dôvodu zásahu vyššej moci, výpadkov internetového pripojenia alebo zlyhania tretích strán,
b) nepriame škody, ušlý zisk alebo stratu dát používateľa,
c) obsah, ktorý používateľ uloží do služby.
6.11. Spoločnosť je oprávnená odmietnuť poskytnutie služby alebo ukončiť poskytovanie služby používateľovi, ktorý porušuje tieto všeobecné obchodné podmienky alebo právny poriadok Slovenskej republiky.
6.12. V prípade, ak je používateľ v omeškaní s úhradou akejkoľvek platby podľa týchto všeobecných obchodných podmienok po dobu dlhšiu ako 10 dní odo dňa splatnosti, je spoločnosť oprávnená pozastaviť poskytovanie služby, obmedziť prístup do používateľského účtu alebo do jeho časti, a to až do úplného uhradenia všetkých splatných záväzkov používateľa. Počas doby pozastavenia služby nevzniká používateľovi nárok na náhradu akejkoľvek škody ani na zľavu z ceny.
6.13. Používateľ súhlasí s tým, že spoločnosť je oprávnená uvádzať názov a logo používateľa ako svoju referenciu na svojich webových stránkach, v prezentáciách a marketingových materiáloch, a to počas trvania právneho vzťahu a po jeho skončení po dobu 3 rokov. Používateľ môže tento súhlas kedykoľvek odvolať písomnou formou; v takom prípade spoločnosť odstráni logo a názov používateľa z online materiálov v primeranej lehote.
7. PLATOBNÉ PODMIENKY
7.1. Spoločnosť má právo na zaplatenie ceny za poskytnutie služby podľa platného cenníka sprístupneného spoločnosťou na internetovej stránke. Spoločnosť si vyhradzuje právo na jednostrannú zmenu ceny za poskytnutie služby. V prípade, že dôjde k zmene ceny za službu, spoločnosť je povinná rešpektovať cenu za službu podľa cenníka platného v dobe vzniku právneho vzťahu medzi spoločnosťou a používateľom po dobu, počas ktorej má cena platiť.
7.2. Návštevník, ktorý sa stane používateľom má povinnosť zaplatiť cenu za poskytnutie služby prostredníctvom platobnej brány.
7.3. Cena sa považuje za zaplatenú okamihom jej pripísania na účet spoločnosti.
7.4. Všetky ceny sú uvádzané ako konečné. V prípade, že sa spoločnosť stane platiteľom dane z pridanej hodnoty (DPH), budú ceny zvýšené o DPH v zákonom stanovenej sadzbe.
7.5. Platby prostredníctvom platobnej brány GoPay
7.5.1. Platby za používanie služby sú realizované prostredníctvom platobnej brány GoPay, ktorú prevádzkuje spoločnosť GOPAY s.r.o., so sídlom Planá 67, 370 01 Planá, Česká republika, IČ: 26046768 (ďalej len „GoPay“).
7.5.2. Používateľ môže cenu za službu uhradiť bezhotovostne prostredníctvom:
a) platobnej karty,
b) rýchleho online prevodu,
c) Apple Pay alebo Google Pay (ak sú dostupné),
d) ďalších formách platby podporovaných GoPay.
7.5.3. Spoločnosť nezodpovedá za technické chyby, nedostupnosť platobnej brány ani za neúspešné alebo zamietnuté transakcie z dôvodov na strane GoPay, banky používateľa alebo poskytovateľa platobných služieb.
7.5.4. Pri spracovaní platby spoločnosť nespracúva údaje o platobnej karte používateľa. Tieto údaje spracúva výlučne GoPay ako samostatný prevádzkovateľ podľa vlastných podmienok ochrany osobných údajov.
7.5.5. Ak je platba označená ako neúspešná alebo nedokončená, používateľ je povinný platbu opakovať alebo zvoliť iný spôsob úhrady. Do úhrady ceny spoločnosť nie je povinná sprístupniť službu alebo jej spoplatnené časti.
7.5.6. Spoločnosť je oprávnená vyžadovať od používateľa dodatočné overenie totožnosti (napr. 3D Secure), ak to vyplýva z pravidiel kartových spoločností, banky alebo GoPay.
7.5.7. V prípade, že používateľ žiada o vrátenie ceny za službu, môže sa tak stať len v prípadoch, keď to vyplýva zo zákona alebo z týchto všeobecných obchodných podmienok. Spoločnosť nie je povinná vrátiť cenu za už poskytnutú službu.
7.5.8. GoPay môže vykonávať kontrolné, bezpečnostné alebo fraudové overovanie platieb. Spoločnosť nemá možnosť tento proces ovplyvniť a nezodpovedá za jeho výsledok.
7.5.9. Použitím platobnej brány GoPay používateľ vyhlasuje, že sa oboznámil s obchodnými podmienkami GoPay dostupnými na www.gopay.com.
8. PLATBY KLIENTOV POUŽÍVATEĽOVI PROSTREDNÍCTVOM PLATOBNEJ BRÁNY GOPAY (INKASNÝ MECHANIZMUS)
8.1. Služba umožňuje klientom používateľa uhradiť cenu za služby používateľa prostredníctvom platobnej brány GoPay. Platba je pripísaná na inkasný účet spoločnosti vedený u GoPay (ďalej len „inkasný účet“). Tento účet slúži výhradne na technické sprostredkovanie platieb.
8.2. Finančné prostriedky, ktoré sú pripísané na inkasný účet, nie sú majetkom spoločnosti. Spoločnosť ich drží len dočasne a výhradne za účelom ich následného vyplatenia používateľom podľa týchto obchodných podmienok. Všetky prijaté finančné prostriedky sú počas celej doby majetkom používateľa.
8.2a. Používateľ týmto výslovne splnomocňuje spoločnosť, aby prijímala platby od jeho klientov prostredníctvom inkasného účtu, nakladala s nimi v rozsahu potrebnom na plnenie týchto všeobecných obchodných podmienok, najmä na ich zaevidovanie, započítanie poplatkov a následné vyplatenie používateľovi, a zároveň aby vykonávala všetky úkony potrebné na technické sprostredkovanie týchto platieb. Toto splnomocnenie sa udeľuje na dobu trvania právneho vzťahu medzi používateľom a spoločnosťou a zaniká okamihom vyplatenia všetkých finančných prostriedkov, ktoré má spoločnosť vo vzťahu k používateľovi k dispozícii.
8.3. Spoločnosť nie je zmluvnou stranou právneho vzťahu medzi používateľom a jeho klientom. Spoločnosť nie je poskytovateľom služby, ktorú si klient rezervuje alebo zakúpi u používateľa, a nenesie žiadnu zodpovednosť za kvalitu, rozsah, vykonanie alebo dodanie služby používateľom.
8.4. Spoločnosť vyplatí používateľovi finančné prostriedky prijaté na inkasný účet nasledovne:
a) každých 14 dní, alebo
b) raz mesačne,
podľa voľby používateľa uvedenej v jeho používateľskom účte. Ak používateľ zmení frekvenciu výplat, zmena sa uplatní od nasledujúceho inkasného obdobia.
8.5. Výplata finančných prostriedkov používateľovi prebieha bezhotovostným prevodom na bankový účet (IBAN), ktorý používateľ uviedol vo svojom účte. Spoločnosť zodpovedá za odoslanie finančných prostriedkov, nie za ich pripísanie bankou používateľa.
8.6. Z prijatých finančných prostriedkov sú pred vyplatením používateľovi automaticky odpočítané:
a) poplatky GoPay podľa aktuálneho sadzobníka,
b) poplatky spoločnosti podľa cenníka,
c) sumy potrebné na krytie refundácií, reklamácií alebo chargebackov.
8.7. Za každú transakciu uskutočnenú klientom používateľa prostredníctvom platobnej brány GoPay sa účtuje jednotný transakčný poplatok vo výške: 2,5% z hodnoty transakcie + 0,35€ za každú transakciu (ďalej len „transakčný poplatok“). Transakčný poplatok je automaticky odpočítaný z prijatej platby ešte pred jej pripísaním do peňaženky používateľa v systéme EASYBOOKING. Používateľ berie na vedomie, že všetky transakčné poplatky sa odpočítavajú priebežne pri každej transakcii.
8.8. Príklad výpočtu transakčného poplatku:
Pre zabezpečenie plnej transparentnosti uvádzame príklad výpočtu pri bežnej transakcii:
Príklad:
Klient používateľa uskutoční platbu vo výške 20,00€.
Transakčný poplatok je:
2,5% z 20,00€ = 0,50€
+ fixný poplatok 0,35€
Celkový transakčný poplatok = 0,85€
Výsledok:
Používateľovi bude pripísaná suma: 20,00€ – 0,85€ = 19,15€
Táto suma bude zobrazená v peňaženke používateľa a následne vyplatená podľa výplatnej frekvencie nastavenej používateľom (14 dní alebo mesačne).
8.9. Spoločnosť je oprávnená transakčný poplatok upraviť v prípade zmeny cenníka platobnej brány GoPay alebo zmeny vlastného sadzobníka poplatkov.
O zmene transakčného poplatku je spoločnosť povinná informovať používateľa najmenej 15 dní vopred. Ak používateľ nesúhlasí so zmenou, je oprávnený ukončiť používanie služby podľa týchto VOP.
8.10. V prípade reklamácie, storna alebo chargebacku je spoločnosť oprávnená:
a) zadržať príslušnú sumu z nasledujúcej výplaty používateľovi,
b) vykonať kompenzáciu zo zostatku používateľa,
c) požadovať úhradu od používateľa, ak zostatok nepostačuje.
8.11. Používateľ je výlučne zodpovedný za všetky nároky svojich klientov, vrátane:
– reklamácií,
– sťažností,
– storna rezervácií,
– nevykonania služby,
– kvality služby,
– akýchkoľvek právnych alebo finančných nárokov.
Spoločnosť do týchto vzťahov nezasahuje a neposkytuje žiadne rozhodovanie ani mediáciu.
8.12. Spoločnosť nezodpovedá za:
a) zadržanie alebo zamietnutie transakcie klienta,
b) technické problémy GoPay alebo banky,
c) oneskorenie pripísania platby zo strany GoPay,
d) blokáciu prostriedkov v rámci fraudového alebo AML procesu GoPay,
e) nesprávne údaje zadané klientom alebo používateľom.
8.13. V prípade, že GoPay alebo banka zadrží prostriedky z dôvodu podozrenia na neoprávnenú transakciu, podvodu, prania špinavých peňazí alebo iného bezpečnostného rizika, spoločnosť nenesie zodpovednosť za dobu trvania zadržiavania ani za jeho dôsledky.
8.14. Spoločnosť môže dočasne zadržať výplatu finančných prostriedkov používateľovi v týchto prípadoch:
a) podozrenie na porušenie zákona alebo pravidiel GoPay,
b) vysoký počet reklamácií alebo chargebackov,
c) spor medzi používateľom a klientom,
d) chýbajúca súčinnosť zo strany používateľa,
e) potreba vykonať bezpečnostné overenie transakcií.
8.15. Používateľ je povinný poskytnúť spoločnosti a GoPay úplnú súčinnosť pri overovaní transakcií, najmä poskytnúť dôkaz o poskytnutí služby alebo komunikáciu s klientom.
8.16. Spoločnosť nespracúva údaje o platobných kartách alebo bankových účtoch klientov. Tieto spracúva výlučne GoPay ako samostatný prevádzkovateľ podľa svojich obchodných podmienok a zásad ochrany osobných údajov.
8.17. Používateľ vyhlasuje, že sa oboznámil s Podmienkami GoPay dostupnými na www.gopay.com a súhlasí s ich dodržiavaním.
8.18. Daňové doklady za služby používateľa (faktúry, účtenky) vo vzťahu ku klientom používateľa za služby, ktoré si klient rezervuje alebo uhradí prostredníctvom služby, vystavuje výlučne používateľ ako dodávateľ služby. Spoločnosť vystavuje daňové doklady len za svoje vlastné služby poskytované používateľovi (najmä predplatné služby, poplatky za používanie služby a poplatky za spracovanie platieb podľa cenníka spolu s podrobným prehľadom platieb).
8.19. Storno podmienky, podmienky zmeny termínu a podmienky vrátenia platieb vo vzťahu ku klientom používateľa určuje výlučne používateľ, a to vo svojom rezervačnom formulári, vo vlastných obchodných podmienkach alebo iným vhodným spôsobom. Spoločnosť tieto podmienky neurčuje, nekontroluje a nenesie zodpovednosť za ich obsah ani dodržiavanie. Všetky nároky klientov používateľa týkajúce sa storna, zmeny termínu alebo refundácie sú uplatňované priamo voči používateľovi.
8.20. Po úspešnej úhrade rezervácie systém zašle klientovi používateľa potvrdenie o rezervácii na e-mailovú adresu alebo iným zvoleným komunikačným kanálom. Spoločnosť zodpovedá len za odoslanie potvrdenia z informačného systému; nezodpovedá za jeho doručenie v prípade problémov na strane klienta používateľa (najmä nesprávne uvedený e-mail, plná schránka, spamové filtre, poruchy e-mailového poskytovateľa a pod.).
8.21. Medzi používateľom a jeho klientom sa platba za služby používateľa považuje za uhradenú okamihom, keď je príslušná suma pripísaná na inkasný účet spoločnosti vedený u GoPay. Skutočnosť, že finančné prostriedky sú dočasne vedené na inkasnom účte spoločnosti podľa týchto všeobecných obchodných podmienok, nemá vplyv na splnenie povinnosti klienta zaplatiť cenu voči používateľovi.
9. UKONČENIE PRÁVNEHO VZŤAHU MEDZI SPOLOČNOSŤOU A POUŽÍVATEĽOM
9.1. Účastníci právneho vzťahu sa môžu dohodnúť na jeho ukončení dohodou.
9.2. Spoločnosť a používateľ majú právo právny vzťah ukončiť jednostranne, ak to vyplýva z osobitných ustanovení všeobecných obchodných podmienok.
9.3. Po ukončení právneho vzťahu medzi spoločnosťou a používateľom je spoločnosť oprávnená odstrániť obsah používateľa z úložiska dát jeho vymazaním najskôr uplynutím 10 dní odo dňa ukončenia právneho vzťahu medzi spoločnosťou a používateľom.
9.4. Spoločnosť je oprávnená ukončiť právny vzťah s používateľom aj bez udania dôvodu s výpovednou lehotou 30 dní, ktorá začína plynúť dňom doručenia oznámenia používateľovi.
9.5. Používateľ je povinný uhradiť všetky peňažné záväzky voči spoločnosti najneskôr do dňa ukončenia právneho vzťahu.
9.6. V prípade ukončenia právneho vzťahu medzi spoločnosťou a používateľom je spoločnosť povinná vyplatiť používateľovi všetky finančné prostriedky, ktoré sú evidované v jeho prospech na inkasnom účte, a to po ich pripísaní zo strany GoPay a po vykonaní všetkých nevyhnutných zúčtovaní podľa týchto všeobecných obchodných podmienok.
9.6.1. Výplata finančných prostriedkov sa uskutoční bezodkladne po tom, ako budú finančné prostriedky k dispozícii na inkasnom účte, najneskôr však do 30 dní od ukončenia právneho vzťahu, ak nedôjde k zadržaniu prostriedkov podľa týchto obchodných podmienok (najmä z dôvodu chargebackov, reklamácií, sporov alebo podozrení na podvod).
9.6.2. Používateľ je povinný požiadať o vyplatenie uvedených prostriedkov a uviesť platný bankový účet, na ktorý sa majú prostriedky vyplatiť. Ak používateľ neposkytne správne údaje, lehota na vyplatenie neplynie.
9.6.3. Spoločnosť je oprávnená zadržať časť alebo celú sumu finančných prostriedkov až do vyriešenia všetkých prebiehajúcich:
a) reklamácií klientov používateľa,
b) storno transakcií,
c) chargebackov,
d) právnych alebo bezpečnostných preverovaní na strane GoPay.
9.6.4. Po úplnom vyplatení finančných prostriedkov používateľovi a po vyporiadaní všetkých záväzkov medzi spoločnosťou a používateľom sa právny vzťah považuje za definitívne ukončený.
10. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
10.1. Spoločnosť sa pri ochrane osobných údajov návštevníka a používateľa spravuje všeobecnými právnymi predpismi Slovenskej republiky a právne záväznými predpismi Európskej únie, predovšetkým zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a nariadením Európskeho parlamentu a rady (EÚ) č. 679/2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov.
10.2. Spoločnosť spracúva osobné údaje výlučne za účelom poskytovania služby. Návštevník a používateľ berú na vedomie, že spoločnosť spracúva osobné údaje, ktoré zadajú na internetovú stránku. Spoločnosť môže poveriť tretie osoby spracúvaním osobných údajov alebo oboznamovaním sa s nimi.
10.3. Spoločnosť zachováva mlčanlivosť o všetkých informáciách, ktoré získa pri využívaní služby o používateľovi alebo o návštevníkovi. Spracúvatelia, poverení spoločnosťou, dodržiavajú mlčanlivosť v rovnakom rozsahu ako spoločnosť.
10.4. Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené v osobitnom dokumente Zásady spracúvania osobných údajov, ktorý je zverejnený na internetovej stránke spoločnosti.
11. SPOLOČNÉ, PRECHODNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
11.1. Právny vzťah medzi spoločnosťou a používateľom je výlučne obchodnoprávnym vzťahom, ktorý sa spravuje zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník a inými normami obchodného práva, ktoré sa týkajú takého právneho vzťahu.
11.2. Spoločnosť pri poskytovaní služby nevstupuje do právneho vzťahu so spotrebiteľmi a s inými fyzickými osobami.
11.3. Vyhlásenie niektorého z bodov týchto všeobecných obchodných podmienok za neplatný nemá za následok neplatnosť všeobecných obchodných podmienok ako celku.
11.4. Spoločnosť má právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky. Zmeny nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke spoločnosti, pokiaľ nie je uvedené inak. Používateľ bude o zmene vhodným spôsobom informovaný. Ak používateľ nesúhlasí so zmenou, je oprávnený ukončiť právny vzťah v lehote 30 dní od oznámenia zmeny.
11.5. V prípade vzniku sporu medzi spoločnosťou a používateľom sa zmluvné strany zaväzujú najprv pokúsiť vyriešiť spor zmierom. Ak sa spor nepodarí vyriešiť, je na rozhodovanie sporu príslušný vecne a miestne príslušný súd Slovenskej republiky podľa sídla spoločnosti.
11.6. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Rozhodujúce je vždy slovenské znenie.
Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.3.2024
Rozhodnutie, ktorý balík je pre Vás vhodný nechajte na neskôr.
Plnú verziu EasyBooking systému si môžete vyskúšať na 30 dní zdarma.